Loading...
Podcast

Queeste 67: Gamepreservatie en Backwards Compatibility

ridders van de retro tafel podcast retrogamepapa

De toekomst van gaming is niet rooskleuring.

Nu de Switch 2 uit is en de Stop Killing Games movement veel tractie heeft gekregen, vonden de ridders het een goed idee eens te kijken naar backwards compatibility en gamepreservatie. Hoe zal het in de toekomst zijn hiermee? Het treurige feit dat alles digital only wordt speelt hier ook parten. Al met al zware kost voor de twee ridders Retrogamepapa (Peter) en Giancarlo.

Games besproken in de intocht: Quantum Theory, Ninja: Shadow of Darkness, Ghost Rider (PS2 game), Push-Over, Coraline (game ahv de film).

Games en items besproken in de veldslag: Het einde van Xbox en Xbox Game Pass, Switch 2, Playstation’s backwards compatibility, AI toegepast bij het ontwikkelen van games, Nintendo’s online lidmaatschap, Microsoft’s aangekondigde handheld en nog veel meer.

Retrogamepapa’s Addendum: Gamepreservatie en backwards compatibility zijn al enige tijd hete hangijzers in de gameindustrie. Dit zijn dingen waar we het (waarschijnlijk helaas) nog vaker over zullen moeten hebben. In elk geval is er één ding zeker: komende jaren zal er een hoop gebeuren met de gameindustrie, zowel goed als slecht. Als het aan sommige bedrijven ligt, hebben we straks als consument helemaal niks meer te zeggen, noch zijn we eigenaar van iets. Hier moet iets aan gedaan worden, ook omwille gamepreservatie.

Relevante links:

Andere Luisterplekken

De Ridders van de Retro Tafel podcast is (bij sommige platforms binnenkort) ook te beluisteren op andere plekken, zoals:

  • Spotify
  • Apple Podcast (iTunes)
  • Google Podcasts
  • Podcast Addict
  • RadioViaInternet
Veel gamers gaan al voor digital only met games
Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.